Herinneren

Herinneren en wat je werkelijk vindt. We weten allemaal dat verhalen een herinnering kunnen gaan vormen. Natuurlijk heb ik daar ook last van. Maar dat een verhaal ook een foto vormt in je hoofd. Verbijsterd is te veel, maar in ieder geval was ik wel verbaasd.

Bij het zoeken naar de eerste foto’s, als baby en voor het eerste overgeleverde verhaal, vond ik mezelf als baby, wel op een vachtje, maar geen babykrul. Meer een kaalheid zoals ik die nu alweer tientallen jaren ken.

De strandfoto die ik zocht voor het eerste verhaal bleek niet te bestaan. Genoeg strandfoto’s, maar niet waar ik in het water zit. Gek toch, ik zie die foto zo voor mij.
Wel vond ik nog een foto uit Batavia, waar wij een wachttijd doorbrachten voor verder transport naar Hollandia.

2 gedachtes over “Herinneren

Geef een reactie

