Stenen bijl voor koningin Juliana

In 1956 wilde het bestuur, de gouverneur en consorten, koningin Juliana een cadeau aan bieden.
Het cadeau moest iets etnografisch zijn.
De Baliemvallei werd in die tijd ontwikkeld en men had daar mooie stenen bijlen gezien.
De keuze viel op onderstaande bijl.
Maar dat was maar voor even.
Er was, volgens de deskundigen, een nog mooiere.
Mijn vader heeft zich toen maar tevreden gesteld met de tweede keus.

9 gedachtes over “Stenen bijl voor koningin Juliana

  1. @Klaveblad: Om met Sonnenveld te zeggen, achter de rhododendrons gedonderd.
    @Anoniem: was wel die tijd….
    @Vroems: Gelukkig niet zeg. Stond ik in een mand?
    Het verhaal en de bijl, in mijn bezit nu, zijn waar.

  2. Ik vroeg het omdat het in de reacties ging over achter de rhododendrons en krochten van Soestdijk. Ik vroeg me af of het nu een beter plekje had…..
    Hartelijke groet, Coby

Geef een reactie

