Desolate landschappen

Op het blog “de ziel van het landschap” van Laila, heb ik de volgende reactie geplaatst “In ieder geval hou ik ook van desolate landschappen. Daar waar geen mens is. Daar is misschien niet de natuur veilig maar ik wel.”
In juni dit jaar waren wij in Noorwegen, het meest genoten hebben we van de desolate landschappen.
We voelden daar een grote innerlijke rust, thuis zijn en veiligheid.


Dovrefjell, bij Dombås


Grimsdal, met de grimsdalvejen


Hemsedalfjell

16 gedachtes over “Desolate landschappen

  1. Unheimlich, vind ik het.
    Als ik door een natuurgebied heb gedwaald ben ik ook blij als er weer een friteskraam opduikt.Bij wijze van spreken.
    Ik heb eens door Finland gelift. Tjongejonge; wat een ontberingen.
    Maar het zijn fraaie foto’s Luuk.

  2. Ik ben er een keer geweest, ruim 30 jaar geleden, venen boven op de berg. En het Grimsdal Mooi, mooi, ik hou van deze landschappen, nog natuur zoals natuur voor mij is en geen mensen.
    Heerlijk! Een dag lopen en maar 1persoon tegenkomen, soms verlang ik erna, al weet ik dat ik het nu niet meer kan.

  3. Ik schreef al bij Laila toen op jouw reactie dat jouw gevoel en visie helemaal ook bij mij past. Ik wil niemand tegenkomen en dan kom ik langzaam tot rust. Ik geniet van je foto’s.
    Hartelijke groet, Coby

  4. ik geloof dat ik juist het gevoel wil hebben dat ik min of meer zélf kan kiezen of ik iemand tegen wil komen of niet; in volledige eenzaamheid valt weinig te kiezen, want daar is gewoon niemand… in de buurt van andere mensen zo veel rust zoeken als ik nodig heb, vind ik vaak toch aantrekkelijker.

  5. @Zwollywood: Bedankt.
    @laila & Maria: Daar alleen zijn zou ik niet erg vinden, voor een dag of twee. Maar daar langer zijn, een voettocht van een week dan graag met iemand erbij. Je moet ook kunnen delen in je ervaringen. Dus niet zo als in de film Into the Wild.
    @gala: Ja zeker, bij de eerst twee foto’s veel sneeuw en kou.
    @Coby: maar meerdere dagen alleen is voor mij ook te veel, wel met gelijkgestemde(n).
    groetLuuk

  6. Prachtige landschappen, ik heb het zelf ook ervaren in Noorwegen en Noord-Schotland, heerlijk, je komt urenlang niemand tegen… 🙂
    Mooie foto’s Luuk!
    Hartelijke groet, Bart

Geef een reactie

