Motten om een lamp

Motten om een lamp

Loze karkassen
Roffelen op hun botten
Ritmes die ons verdwazen
Zo drommen wij samen
Als motten om een lamp

Is er iets zeker
Van wat er
Komt en gaat
In het lege
Schijnsel
Om ons heen

Als motten om een lamp
Liggen de botten om ons heen
Geen huid meer om het been
Slechts de kale resten
Die wij zijn geworden

foto plaquette fontein van Vigeland

6 gedachtes over “Motten om een lamp

  1. De woorden zijn zwaarder dan de botten
    maar ik heb er geen moeite mee, ook niet dat ik straks een kaal restje word 🙂
    een mooi gegeven om bij elk detail van de fontein een gedicht te maken
    groetje

  2. WWWWWWWoooooooooeeeeeeeeeeeeeee
    eeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
    We doen er hier morgen pas aan, hihi. Nee, ik word geen spook, maar heks.

  3. Dit doet mij herinneren aan verhalen die ik vroeger in bed aan mijn jongere broertjes en zusjes vertelde: verhalen over de rammelende botten die op het kerkhof een feestje vierden enzo…
    gr eva

Geef een reactie

