Ik val om

Ik val om

naarmate ik ouder word
verguist de tijd mijn lichaam
dat zwakker en zwakker staat
in het geweld om me heen

de lusteloosheid tot verweer
het ontbreken van kracht
van toen ik nog jong kon vechten
met het geweld om me heen

is het dan toch zo dat
het niet meer is dan dat
de kracht van de lusteloosheid
maakt dat ik omval

foto plaquette fontein van Vigeland

6 gedachtes over “Ik val om

  1. Moet zo denken aan oorlog bij dit beeld. De kracht van de lusteloosheid die maakt dat je omvalt, naarmate je (lichaam) ouder wordt…. je associaties zijn invoelbaar. Ik denk dat kracht ergens anders in gaat zitten, of misschien hoop ik dat vooral…..
    Hartelijke groet, Coby

Geef een reactie

