Het najaar 1962

De school was begonnen, een wereld waar ik me niet in thuis voelde. Donkere lokalen en gangen, leraren totaal anders dan ik de laatste twee jaar gewend was. Niet alle middagen vrij, alleen woensdag en zaterdag. Andere temperatuur, andere mensen, andere wereld.
Thuis niet naar mijn zin en niet, zoals in Nieuw Guinea, mijn ontsnapping door naar buiten te gaan, zwemmen, kranten rond brengen.

Ik voel me en zie me nog door Assendorp fietsen op weg naar de Pierik en de hit van die tijd in mijn hoofd.
Niet de tekst, maar de melancholische melodie en de wat rauwe stem, verwoordde wat ik toen voelde, I can´t stop loving you gezongen door Ray Charles.

12 gedachtes over “Het najaar 1962

  1. In die tijd zat ik voor de tweede keer in de eindexamenklas HBS-a. Ik vond het leven ook niet erg vrolijk, destijds. Mooi nummer.
    Popmuziek was mijn ding, met gitaar en al.
    Groet, O.

  2. @klaver: Dank je.
    @gala: dat doe ik, maar zoals het in mijn jeugd was.
    @dank je Coby
    @blew:voor mij toen troostrijke muziek
    @oliphant: klas 4, na al een keer een klas overgedaan.

  3. Ik verbaas me ook regelmatig hoe een liedje sfeer, geur en gevoel naar boven kan halen.
    PS ik ga me binnenkort echt eens toeleggen op de klaverachtige autobiografie hiernaast

Geef een reactie

