Het Twentekanaal bij Dochteren in de winter

Vanmiddag,  9 januari, stond ik weer op de Dochterensebrug, net als donderdag 13 november.
Ook nu heb ik drie foto’s gemaakt vanaf (ongeveer) dezelfde positie toen.
Er was ditmaal geen schip, maar wel ijsgang in het kanaal.
Bij het bekijken van de foto’s zag ik wel een schip nog voor de Exelsebrug die mijn kant kwam uitvaren.
Ik had dus even moeten wachten.

Boven het water was er veel vocht in de lucht en dat geeft een nogal blauwe waas in de verte.

<

5 gedachtes over “Het Twentekanaal bij Dochteren in de winter

  1. Ook in het Julianakanaal flink wat ijsschotsen, maar gelukkig voor de vogels blijft de grensmaas open. De stroming is door het verval te sterk.
    groetjes

  2. of bruggen in de winter kan ook de titel zijn; ik hou er wel van foto’s die op verschillende tijden op hetzelfde punt gemaakt zijnReactie is geredigeerd

  3. @antoinette: De Berkel en de Schipbeek zijn alle twee grotendeels nog open. Stroomt daar redelijk.
    @Theodorus: Die tijdstippen komen nog.
    @cor: zondag a.s. de spoorwegovergang bij Dochteren in herfst en winter.
    groet Luuk

  4. Wat een dag.. Jammer dat de rijp hier niet in de bomen hangt.. Mischien komt het nog.
    Maar zo geniet ik toch een beetje mee. Dank!

Geef een reactie

