Voor altijd dronken

eigen foto

Voor altijd dronken

ik lig op mijn rug in het groene gras van de lente
ik lig daar maar en kan er niet mee stoppen
soms denk ik, moet op gaan staan en mijn weg vervolgen
niet dat dat mij hindert, zo liggend hindert mij niets
daarbij, ik ben vergeten waar naar toe te moeten

toen ik die zonnige dag even ben gaan liggen
stonden kleurige, geurige bloemen om me heen
gele boter, lila pinkster en nog wat andere bloemen,
vliegen vlogen, bijen zoemden en ook een vogel floot,
was ik dronken van geur, kleur en toon en sloot mijn ogen

dronken wil ik blijven, mijn ogen nooit meer open
liggend in die wereld van kleur, geur en toon
die doelen en dat staan, dat moet ik maar vergeten
nu en voor altijd en zonder onderbreking wil ik
liggen op mijn rug in het groene gras van die lente

6 gedachtes over “Voor altijd dronken

  1. Ik ken het gevoel: alles en tegelijkertijd niets……..
    PS. Ik wil graag door me je serie met op een of andere wijze word ik door fouten teruggefloten, kan niet bij de pagina’s. Probeer het later wel weer.

Geef een reactie

