Het virtuele herbarium (58) Gevlekte orchis

algemeen In sommige gebieden, zoals Zuid-Limburg, hoge zandgronden en Waddeneilanden vrij algemeen tot vrij zeldzaam.Groeit op voedselarme, zwak zure grond.
naam Nederlands gevlekte orchis
familie Nederlands orchideeën
familie Latijn orchidaceae
naam Latijn dactylorhiza maculata
kleur paarsviolet
bloeitijd juni – juli
hoogte 15 tot 60 cm
soort vaste kruidachtige plant
standplaats zonnig
bloem orchideebloem – in aar
blad verspreidstaand – lancetvormig – rand gaaf – parallelnervig
bijzonderheden De foto’s zijn in 2009 in de tuin genomen.

9 gedachtes over “Het virtuele herbarium (58) Gevlekte orchis

  1. Luuk, je plaats de foto’s ook mooi, miet te groot, zodat je op elk scherm de foto helemaal kunt zien en met een rand er omheen. De laatste tijd zie ik teveel foto’s die ik niet in hun geheel kan bekijken:-)))

  2. @Paco: namens de plant bedankt.
    @Antoinette: ik wacht rustig af.
    @Maria: Dank je wel voor compliment.
    @Bart: Ja bijzonder he?
    @Coby: Ik heb nog eens gekeken, ja net vlinders, ik had dat nog niet gezien.
    @ron: dank je.
    @Ina:Bij Lelystad is ook mooie natuur.
    groet Luuk

Geef een reactie

