De schemer en de fazant

Het liep al tegen zonsondergang.
De regen was verdwenen en
toen kwam zij zomaar langs.
Nog wat pikkend van de restjes
die andere hadden laten liggen

Zo snel als zij was ik noch
de camera die het vastlegde
Ze drentelde door, had
mij wel in de gaten en
verdween net zoals het licht.

Voor de deskundigen: de foto’s zijn belicht met 1600 asa en 1/30 s.

5 gedachtes over “De schemer en de fazant

  1. mooi!
    vind het altijd weer bijzonder om een fazant te zien.
    heb een keer vanuit de trein een hele familie kunnen zien.
    er zat iemand tegenover me die er verstand van had en die legde me uit de de tamelijk uit de kluiten gewassen fazanten, die zich een beetje ànders gewogen dan een normale fazant, jongen waren. zo’n gebeurtenis vergeet ik dan nooit meer…

  2. Toch nog leuke foto’s, fazanten zijn mooie vogels, jammer dat er nog steeds op gejaagd wordt. Om over het uitzetten van halftamme fazanten maar te zwijgen.

  3. @maria: Ooit een nest in de tuin gehad, maar bij maaien net te laat ontdekt. Erg jammer. Maar zien hier nog regelmatig jonge fazanten.
    @Kuifje: Ja dat was ze zeker, en ze keek ok een beetje uit de hoogte.
    @antoinette: Hier worden ze ook nog wel uitgezet, en vervolgens op gejaagd. Alleen doordat de hoeveelheid mais toeneemt hebben ze het goed en zijn ze moeilijk te bejagen, verschuilen in het mais, dus het aantal neemt weer toe.
    groet Luuk

  4. @luuk,
    die ik zag hadden alles overleefd, wel een stuk of tien en al bijna net zo groot als de moeder. alleen iets schichtigere bewegingen. ik had daarvoor nooit meer dan één of twee fazanten bij elkaar gezien.

Geef een reactie

