Kolibrievlinder – Macroglossum stellatarum

Wel van gehoord maar nog nooit gezien, de kolibrievlinder.
Maar zodra je de vlinder ziet weet je meteen dat het de kolibrievlinder moet zijn.
In Nederland wordt de vlinder ook wel eens waargenomen.

8 gedachtes over “Kolibrievlinder – Macroglossum stellatarum

  1. ik heb hem één keer gezien en ben er gek van geworden.
    omdat ik dan automatisch toch denk: mooi, even fotograferen.
    ze bewegen zich heel snel en gaan echt niet zitten poseren.

  2. Ik heb dat beestje wel eens gezien. In Nedrland ook. Heel bijzonder, ook vanwege dat relatief dikke lijf.
    Waar heb je die prachtige foto’s genomen?

  3. Complimenten! Ik kreeg ‘m niet op de foto zo snel izzie..Dit jaar ben ik de kolibrivlinder (nog?) niet tegengekomen in m’n tuin, vorig jaar wél. Dáárvoor niet maar dáárvoor weer wel; lijkt erop dat deze vlinder steeds een jaar overslaat 🙂

  4. Prachtig, vooral de laatste drie, die eerste zou ik er niet bij gezet hebben.
    Ik heb hem een of twee keer in mijn tuin gezien maar toen helaas niet goed kunnen fotograferen, knap hoor!!

  5. Ik ben in Oostenrijk en heb zojuist dit prachtige ‘kereltje’ gezien. Zonder dat ik zijn officiële naam wist noemde ik hem al automatisch ‘kolibrievlinder’. Het kan dus niet missen. Hij’s mooi, snel en heeft een enorme lange tong. Ik fotografeer zelf niet maar ik kan me voorstellen dat dit een uitdaging is.

Geef een reactie

