Een visje bakken

Zo zie je het tegenwoordig niet meer, de vissers.
De vissers van nu zijn in camouflagekleuren gehuld met dito scherm.
Apparatuur die waarschuwt dat een vis zich in de buurt van de haak bevind. Professionele hengels, korven met een sortiment aan haken, snoeren, dobbers, aas een voer.

Geef mij maar het vissen uit de beginjaren dertig, gewoon samen met een groep buiten, niets professioneels aan.
Lekker het visje wat je gevangen hebt bakken.
Wil dan zo mee doen.

Op de foto staat mijn vader, de jonge man in het midden, met het klosje met daarop een snoer gewonden en rechts naast hem zijn vader, mijn pake, de man met de gleufhoed.

4 gedachtes over “Een visje bakken

  1. Laat je die vis aan een lijntje in de pan zakken?
    Antoinette, ik eet mijn gevangen vis ook op. Alleen als ze te klein of te groot zijn gaan ze terug het water in.

  2. @maria: Nee, dat ben ik niet, zou dan 94 jaar zijn. Zo oud dus nog niet.
    @antoimette: ik viste vroeger ook wel maar at vis niet op, vond die niet lekker.
    @Butch: Beetje humor, hadden ze ook wel n de crisisjaren.
    groet Luuk

Geef een reactie

