Wandeling Linde en lendevallei

De rivier de Linde en de Lendevallei liggen ten zuidoosten van Wolvega.
De wandeling gaat grotendeels over onverharde paden en fietspaden.
Het eerste deel  loopt  door het cultuurlandschap ten oosten van Wolvega, het tweede deel door en langs het de moerassen van de rivier de Linde.

Op weg naar Leeuwarden reed ik al vaak langs het gebied en wat ik vanaf de snelweg zag vond ik al uitnodigend voor een wandeling. Gisteren is het er dan van gekomen.

Het was een prachtige zonnige en koude dag in februari, heerlijk wandelweer.
De wandeling overtrof mijn verwachtingen die ik vanaf de snelweg gekregen had. Prachtige natuur, zeker het deel door en langs de moerassen, met mooie doorkijkjes, mooi licht en een verrassende omgeving.
Ik ben gestart bij het van der Valk motel in Wolvega, maar de officiële wandeling start bij het station van Wolvega, daardoor heb ik 1 kilometer minder, van de 19 km,  gelopen.






De Linde

Moeras in de Lendvallei


De lengte van de wandeling is 19 km

Route:
De routebeschrijving van de wandeling is te vinden bij “De groene wissels”.

Het gps bestand van de wandeling Linde en Lendevallei: download (12 kB).



De Linde



Kerkje van Peperga


De Linde vlakbij Wolvega


Kerk van Wolvega

________________________________________

De wandeling is en de foto’s zijn op 21 februari 2011 gemaakt



Een gedachte over “Wandeling Linde en lendevallei

Geef een reactie

