Volkshuis, Zutphen

volksHUISmuziek

Om 4 uur, vanmiddag, moet ik iemand van het station in Zutphen afhalen.
Ik besluit eerder te gaan en te kijken of ik nog een foto’s kan maken.
Het is koud, en als ik geparkeerd heeft het weer besloten te gaan hagelen.
Binnen een minuut zijn de straten wit.
Gelukkig een goede jas aan en een regenhoed op en zo de binnenstad in.
Onderweg, het is koopzondag, koop ik nog een boek van A.L. Snijders.
Er blijkt ook zoiets als een kerstmarkt te zijn, beetje een sne en armzalig gedoe daar.
Langs de IJssel lopen, foto maken.
Dan langs de Gudulakerk en over de houtmarkt terug.

Zoals ik al schreef, het is koud, en ik heb zin in iets warms.
Ga het Volkshuis in en bestel warme chocolademelk.
Tot mijn verrassing is er livemuziek.
Wolfram Reisiger, accordeon, en Lizelore Molier, viool.
Vrolijke en melancholieke muziek.

Na enige tijd, eigenlijk te kort gebleven, ga ik op weg naar het station.

2 gedachtes over “Volkshuis, Zutphen

Geef een reactie

