Te nauw

“s Avonds drink ik soms graag een glaasje corenwijn.
Ja ééntje maar!
Maar dat doe ik al een aardig lange tijd, dat ene glaasje.
Wat weer betekent dat je na enig tijd toch de beschikking krijgt over een groot aantal lege flessen.
Je kan die in de afvalcontainer doen, maar het geval wil dat we in de tuin een muurtje hebben van stenen, puin eigenlijk.
In de spleten tussen de stenen kunnen zich allerlei wezens zich verbergen, leven,eitjes leggen, opgroeien.
Om de woonruimte uit te breiden heb ik enige van die lege corenwijnflessen tussen de stenen van het muurtje geplaatst.
De opening is te nauw om te inspecteren of er ook veelvuldig gebruik van wordt gemaakt.

Maar ik weet nu dat er gebruik van wordt gemaakt.
En ik weet dit omdat niet alleen voor de inspectie de opening te nauw was, maar ook voor deze huisjesslak.

6 gedachtes over “Te nauw

Geef een reactie

