Peer 14 april

Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb voor de serie van de perenbloesem een knop uitgekozen die zich als een van de traagste ontwikkeld. De bloesem van veel andere knoppen zijn al bijna volledig open.
Verder zijn er niet veel spinnetjes en andere insecten meer te zien.
Goed werk van de rode bosmier, pimpel of koolmeesjes?

11 april

15 april

2 gedachtes over “Peer 14 april

  1. Ik zag onlangs een reportage op tv over de peren in Nederland. Men verwacht dit jaar een hele slechte oogst dit jaar (10% van normaal) omdat de peer met name slecht tegen de vorst kan en vele knoppen kapot gevroren zouden zijn. Misschien de verklaring?

    • Ik heb de uitzending niet gezien, maar er wel over gehoord.
      Wij hebben vier perenbomen waarvan een eigenlijk nog nooit gebloeid heeft, de juttepeer.
      De peer die gefotografeerd is, een suikerpeer, staat volop in knop. De anderen laten het wel afweten.
      Het zachte weer in de eerste helft van januari heeft de knoppen natuurlijk al laten groeien en dan een zeer strenge vorst er over heen, ja dat lijkt me niet goed voor de perenbloesem.
      Groet Luuk

      Groet Luuk

Geef een reactie

