Peer 21 april – slot

De laatste van de serie van de perenbloesem.
De temperatuur blijft laag, de bloemen gaan niet volledig open staan en het aantal insecten dat voor de bestuiving zorgt is gering. Alleen als de wind even wegvalt en de warmte iets toeneemt zie je af en toe een hommel.
Ben benieuwd hoeveel peren de boom dit jaar oplevert.
Hieronder de perenboom in het geheel in volle bloei.

4 gedachtes over “Peer 21 april – slot

  1. Luuk, je serie vind ik geweldig. Mede hier om.
    Lang geleden, begin jaren ’80, was ik minstens drie maanden per jaar in een vreselijke diepe depressie. Daar sleepte ik me langzaam uit door elke dag naar buiten te gaan, en een takje van een appelboom na te tekenen, heel precies, metend met een typografenlineaal, vanaf begin februari al. En als ik echt met een fractie van een millimeter kon meten dat de knop ging zwellen, dan ging het ook beter met leven.
    Ik ben daar overigens erg goed voor behandeld, dus het is geen akelige herinnering meer.
    Heb zelfs nog een paar van die tekeningen, en als ik ze soms eens zie, begrijp ik dat mijn leven zich in net zulke fases heeft afgespeeld als die dood lijkende knop, en dan langzaam ontwikkelen.
    Het mooie is ook dat ik het grootste deel van die tekening later goed verkocht heb.

    • Eind goed al goed 🙂
      Ken dat gevoel wel een beetje, eerst wachten tot de zon weer in de kamer komt en dan meten hoe breed het straaltje zon is op de vensterbank.
      Groet Luuk

Geef een reactie

