Nog even wachten

In de tuin staat een bijenstal.
Er staan geen kasten met bijen meer in.
Een paar jaar geleden ben ik gestopt met het imkeren.
Te veel gedoe en zorg.

Toch mis ik de bijen wel, even kijken hoe ze vliegen, de geur.
Ook heb ik het idee dat de wilde plantenweide het beter doet als er meer bijen zijn, want veel bijen zie ik nu niet meer.

Nu heeft iemand van de imkersvereniging, door verhuizing, ruimte gebrek voor zijn kasten.
Of hij een aantal kasten bij mij kon plaatsen.
Natuurlijk heb ik meteen ja gezegd.
Wel de bijen (lusten) en geen gedoe en zorg (lasten).
Alleen moet ik de bijenstal wel even weer gebruiksklaar maken.
Dus even inspecteren op vogelnesten die bezet zijn, want ieder jaar nestelt zich in de bijenstal wel een merel.
Dit jaar dus ook.
Ze zijn al wel groot, die jonge merels.
Over een dikke week vliegen ze al wel uit.
Dus nog even wachten met het in orde maken van de bijenstal.

5 gedachtes over “Nog even wachten

  1. Like doet het hier ook al niet. 😦
    Kan me voorstellen, dat je ze mist. Ik moet nu ook denken aan mijn buurman. Hij heeft geen koeien en kalveren meer, zo leeg, die stal. En nu staan de kalveren van een andere boer, een paar huizen verderop, erin.
    Bijen zijn heel nuttig, maar dat snapt helaas niet iedereen.

Geef een reactie

