Meidoorn

Dat ik gek ben op de natuur kan een ieder die mijn blog volgt niet ontgaan zijn.
Ik voel me het meest thuis in open, weidse en wat desolate ruimtes of landschappen.
Meer in detail zijn het de bloemen (planten), landschapjes op zich.
Ik kan ontzettend enthousiast worden bij het zien van een zeldzame soort maar ook van de meer gewone bloemen.
Mijn favoriet is een in Nederland veel komende heester, boom. De meidoorn.
Het zien en ruiken van een bloeiende meidoorn is voor mij ieder jaar weer een top ervaring, liefst op een mooie zonnige ochtend of avond met het lage en zachte zonlicht.

Deze foto is niet op zo’n avond of ochtend genomen, maar op een winderige middag, met veel donkere wolken en buien.

5 gedachtes over “Meidoorn

  1. De meidoorn ruikt inderdaad heerlijk. De sering ook, tenminste, vond ik vroeger. Ik heb nu met mijn neus in de seringen gehangen maar rook niks meer. Kan aan mijn afgenomen reukvermogen liggen. Mijn favoriet is het krentenboompje.

Geef een reactie

