Petrus

In de Bijbel, het Nieuwe Testament, staat In Johannes 21 vers 3 : ” ‘Petrus zei: ‘Ik ga vissen’ “.

Als ik een reiger aan de kant van of in het water zie staan, denk ik altijd aan dit gedeelte uit het Nieuwe testament.
Niet omdat ik gelovig ben, al ben ik wel gereformeerd opgevoed, in tegendeel zelfs.
De reden is veel prozaïscher.

Een jaar of 30 geleden kwamen mijn ouders te wonen in huis waarbij de tuin grensde aan een sloot.
Daar landde regelmatig een reiger die ook met grote regelmaat een paling uit die sloot ving.
Mijn vader vond dat wel een mooi gezichten noemde die reiger, naar aanleiding van de bijbel tekst, Petrus.

Sindsdien komt bij het zien van een vissende reiger de naam Petrus en de bijbehorende korte tekst naar boven.

3 gedachtes over “Petrus

Geef een reactie

