Fijne kerstdagen

Het plaatsen en versieren van de kerstboom is mijn taak omdat de kerstboom voor mij belangrijk is.
Maar dit jaar heeft het tot gisteren geduurd voordat ik de kerstboom, een namaak, geplaatst en versierd heb.
Andere jaren heb ik eigenlijk direct na Sinterklaas al zin in licht en groen het huis in te brengen.
Dit jaar eigenlijk geen zin erin. Niet dat ik het niet leuk vind, maar niet zo leuk of gezellig dat de moeite die het meebrengt opweegt tegen het genoegen erbij of ervan.
En als het niet zo was geweest dat met kerst de kinderen en kleinkinderen komen eten en slapen dan weet ik niet of ik het wel gedaan had.
Hoe het komt, ja dat vraag ik mezelf ook af, en ben er nog niet uit.

Maar goed de boom staat er, ik vind het wel aardig, ook wel gezellig.
Ik wens iedereen een gezellig, fijn en warm kerst toe.

kerstbal_20121223

11 gedachtes over “Fijne kerstdagen

  1. kerstmis was nooit zo mijn ding, Luuk. Maar de kinderen maken het gezellig met hun bezoek. kerstboom had ik er al enige jaren geleden uitgegooid, nadat ik elk jaar steeds minder delen opgezet had, waardoor die al met het jaar kleiner werd. Nu heb ik een kaal tafelboompje met lampjes en vogeltjes, zoals je op mijn blog kunt zien.
    Misschien zit je in een dipje, Luuk. Ik wens jou met je familie ook hele warme gezellige kerstdagen toe.
    Liefs…

  2. prachtige foto van de rode kerstbal, met optuiger 🙂

    al heel wat jaartjes geen boom in huis gehad, ik mis het soms wel,
    het voelde vroeger altijd een beetje als een tijdelijk huisdiertje

Geef een reactie

