Bizar ongeluk

Tegen een uur of vijf in de middag zit ik in de tuin aan de rand van de vijver een pilsje te drinken en de wetenschap bijlage van de NRC te lezen. Lekker rustig, weinig verkeer over de N332 en heerlijk weer.
De rust wordt ineens verstoord door veel lawaai en gerammel.
Dat gaat niet goed op de rotonde denk ik. Vanuit het voorhuis kan ik de rotonde zien, maar vanuit de tuin waar ik zit niet.
Het eerste wat ik denk is dat een veewagen de rotonde te snel genomen heeft en gekanteld is. Vrachtwagenchauffeurs hebben wel vaker haast en nemen de rotonde wel eens snel.
Ik ren de tuin uit naar de rotonde en zie een touringcar staan aan de verkeerde kant van de weg een oude Mercedes cabriolet. De laatste is vol in de flank geraakt.
Andere medeweggebruikers die het voorval hebben gezien zijn al bezig met de man in de Mercedes.
Iemand anders is al aan het bellen met 112 en ik geef haar de juiste locatie door.

De touringcar, net terug van het wegbrengen van festivalgangers naar de Zwarte Cross en zonder passagiers, is dwars over de rotonde gereden waarbij de touringcar de lichtmast schampte. aan de andere kant van de rotonde gekomen heeft heeft de bus de Mercedes in de flank aangereden en een eind meegenomen.
ongeluk_n332_20130727_01
Gelukkig is het niet erg druk op de provinciale weg, maar nog genoeg verkeer wat voor problemen kan zorgen.
Zolang er geen politie is besluit ik maar het verkeer te gaan regelen en langs het ongeluk te sturen.
Ik krijg van een van de passanten een oranje hesje aangereikt en iemand anders stapt uit en gaat me helpen het verkeer, vanaf de andere kant van het ongeluk, te regelen.
Na 10 minuten is de politie er die me vraagt om nog even door te gaan met het regelen totdat er meer mankracht komt.
Overigens die komt niet, dus ben ik bezig gebleven totdat ze klaar waren met het onderzoek en horen van getuigen.

De man in de Mercedes klaagde over pijn in zijn heup en is voor observatie in het ziekenhuis opgenomen.

Het is wel vaker voorgekomen, zeker toen de rotonde er net was, dat iemand door rijdt de rotonde op.
Maar een touringcar die er helemaal overheen rijdt dat heb ik nog niet gezien, bizar gewoon.

ongeluk_n332_20130727_02

3 gedachtes over “Bizar ongeluk

Geef een reactie

