Een NS wandeling bij Utrecht-Overvecht

Al een tijdje wil ik eens wandelen langs de forten van de Hollandse waterlinie of langs de forten van Amsterdam.
Ter kennismaking afgelopen zondag een wandeling gemaakt bij Utrecht – Overvecht.
Het weer zat niet echt mee en, wat ik niet gezien had toen ik de wandeling uit koos, de wandeling liep langs de rand van de stad Utrecht en diens buitenwijken.
Toch wel lekker gewandeld al waren twee van de drie forten niet toegankelijk. Alleen het over het terrein van het fort Blauwkapel kon gelopen worden, de route liep ook daarover. dat is niet verwonderlijk omdat het er woonhuizen, van de voormalige legerplaats, op staan.
De lengte van de wandeling is 16 km.

utrecht_fort_20131124_01

Het is niet zo dat mijn animo voor het wandelen langs de forten is afgenomen, ik wil er wel meer zien.
ook hoe ze in het landschap geplaatst zijn.
Dus wie weet blog ik daar ook wel eens over.

utrecht_20131124

Geef een reactie

