Mijn vader

Het is alweer bijna een jaar dat mijn vader is overleden, 97 jaar oud.
Een paar weken geleden is zijn as in de natuur verstrooid, geen gedenkteken, niet terug te vinden, zoals hij graag wilde.

Er is veel over hem te vertellen en zijn leven en ik heb dat ook wel gedaan in mijn blog serie “Mijn verloren tijd“.
Een man met een onrustige natuur, ongeduldig, eigenwijs en op zoek naar uitdagingen.
Maar ook een man die niet in staat om te gaan met in zijn heel directe omgeving gebeurde.
Het dood zweeg of vluchtte in werk of hobby maar ook soms letterlijk,

Als jongeman wilde hij uit Nederland weg, meer avontuur, meer van de wereld zien.
Dat is hem ook wel gelukt.
Op hoge leeftijd, boven de 90, nog grote reizen gemaakt, al waren die verzorgd tijdens een cruise.

In onderstaande foto is hij te zien in een mannenhuis in de bush in het voormalig Nederlands Nieuw Guinea te midden van de koppensnellers.
Zijn avontuurlijkste periode.
kanibaal

2 gedachtes over “Mijn vader

  1. Goh wat bijzonder. 97 is een mooie leeftijd maar wat een verhalen laat zo iemand na!
    Die foto wanneer is die gemaakt? Een oom van mijn man heeft jaren in Nieuw Guinea gewerkt als missionaris tussen de papoeas.
    gr eva

Geef een reactie

