Vol met eitjes

Tijdens het wandelen maak ik niet alleen foto,s die een goed beeld geven van de wandeling, maar verzamel ik ik, met foto’s, van alles wat ik leuk of mooi vind tijdens mijn tocht.

Zo kwam ik ook deze vrouwelijke bruine kikker tegen in de Regge. Het mannetje schoot ijlings weg toen het paartje wilde fotograferen. Zij drukte zich tegen de oever aan en het veel kleinere mannetje schoot onder een aantal bladeren achter haar.

bruinekikker_20140320

5 gedachtes over “Vol met eitjes

  1. Ik zou even niet weten waarom denkt dat daar allemaal eitjes inzitten.
    Het glibbert ja, maar in al wat glibbert zitten nog geen eitjes,
    Neem de aal, die glibbert nog meer dan de kikker, die krijgt niet eens meer de kans om helemaal naar de saragossa zee te gaan. Hij wordt gewoon hier al gevangen in de Rotte en opgevroten door een of ander reiger of loze visser.

      • Ik weet niet helemaal of je daar een punt hebt, Luuk. Ik ben ook volslank maar ik mag toch hopen dat er straks niet allemaal kikkers aan mijn ons ontspruiten en trouwens ik vond het ook een beetje onsmakelijk plaatje, als je gelijk hebt en het arme beest zit vol kikkers dan had je hem wel wat meer privacy mogen gunnen.

        • Ach privacy, ze deed het zomaar langs de openbare weg,
          Trouwens, vol met kikkers zit ze niet. daar heeft ze dat kleine mannetje voor nodig en dan moeten het eerst nog kikkervisjes worden (donderpadjes) en dan tenslotte als ze nog nite opgepeuzeld zijn kunnen het kikkers worden.

Geef een reactie

