Toeval?

Het overkomt me wel vaker.
Ik loop ergens te wandelen en al rond kijkend zeg ik, tegen degene met wie ik wandel of tegen mezelf, hier zou je ….. verwachten te zien.
Voor de puntjes staat iets wat je vrij zeldzaam ziet.

Zoals in het druk bezochte landgoed “De Horsten”.
Ik ga zitten aan de rand van het water (een beek?) en zeg hier zou je wel een ijsvogel kunnen zien.
Nog niet uitgesproken en de blauwe flits schiet voorbij.
Natuurlijk geen tijd voor een foto, wat vliegen ze toch snel.

Een paar weken geleden, wandelend in het Haaksbergerveen, zeg ik mooie plaats voor lavendelhei.
En ja hoor daar groeit en bloeit vlak langs het pad lavendelhei.
Nu wel een foto want planten blijven heerlijk op de plaats als je ze wilt fotograferen.

lavendelhei_20140420_02

Toeval? Ja en nee.
Niet dat ik de biotoop (her)ken wel dat ik het dan op dat moment ook zie.

Een gedachte over “Toeval?

Geef een reactie

