Hoog water bij Gorssel

In januari van dit jaar stond het water in de IJssel hoog.
De uiterwaarden stonden onder water.
Bij Gorssel zijn de uiterwaarden niet een vlak stuk land maar is het een landschap van oude geulen en rivier duinen zodat er bij hoog water niet alleen water te zien is maar oo stukken land die er boven uitsteken.
Op 14 januari ben ik er gaan wandelen. Laarzen aan. De auto laten staan waar het water begon en toen verder gaan lopen.
Op twee plaatsen moest ik door het water gaan, maximaal 20 cm hoog.
Toen ik net het water was ingelopen kwam een trekker hard het water inrijden. Ik ging aan de kant staan maar de boer remde niet. Het water spatte gevaarlijk hoog op.
Ik dacht: dat wordt een nat pak, en hield mijn camera angstvallig achter mijn rug.
Vlak voor hij mij zou passeren remde hij, keek mij met een brede lach aan. Ik achte even breed terug, kon de grap wel waarderen.

Het weer was niet geweldig om te fotografen, het regende af en toe, het was guur en koud en de zon liet zich heel even zien.
Hier onder een aantal foto’s van het waterland van de IJssel bij Gorssel.

gorssel_ijssel_20150114_02

gorssel_ijssel_20150114_05

gorssel_ijssel_20150114_09De ruïne Nijenbeek aan de overkant van de IJssel

gorssel_ijssel_20150114_21

gorssel_ijssel_20150114_28In de verte een flatgebouw van Deventer

gorssel_ijssel_20150114_30Tussen het rode en groene baken stroomt de IJssel

Geef een reactie

