Bonte kraai

De bonte kraai is komt in de winter wel in Nederland voor al is dat niet vaak. In het noorden van Nederland is de grootste kans om de bonte kraai ’s winters te zien het grootst.
In het oosten en noorden van Europa komt de vogel het hele jaar voor.

Van begin van de zeventiger jaren tot 1990 heb ik in Friesland boven Leeuwarden gewoond maar in al die jaren heb ik daar nooit een bonte kraai gezien.
Wel kan ik me herinneren de bonte kraai in Nederland te hebben gezien.
Dat was in het begin van de vijftiger jaren begin toen ik als kind in Zwolle woonde. We woonden aan de rand van de Pierik aan de rand van de stad.
Op weg naar school over de Weteringbrug liep ik langs weilanden en akkers en daar heb ik de bonte kraai meermalen gezien.

bontekraai_20150629_2

De foto is in juni 2015 in Zweden gemaakt.

Een gedachte over “Bonte kraai

Geef een reactie

