Sleedoorn

Sinds eind september schilder ik een maal per week bij Theo Ettema.  Mijn doel is om vrijer te gaan schilderen. Niet dat ik minder nauwkeurig wil schilderen (soms wel) maar dat ik minder volg wat ik zie, vooral op foto’s van mezelf, maar vrijer wordt in de interpretatie daarvan en in het kleurgebruik.
In die ene maand heeft het me al wel opgeleverd dat ik anders ben gaan kijken, mede door wat ik zie gebeuren bij anderen die eveneens bij Theo Ettema schilderen.
Ik ben daar begonnen met onderstaand schilderij, een houtwal met bloeiende sleedoorn. Zelf weet ik nog niet of het al “helemaal”af is.
Ik hang het een tijd op in mijn eigen huis, laat het op me inwerken en zie dan wel wat het met me doet.

Sleedoorn - acryl 40x100 cm

Sleedoorn – acryl 40×100 cm

Geef een reactie

