Mispel

In oktober zag ik in een tuin een prachtige goudgele mispel staan alleen toen (dus wel altijd meenemen) had ik mijn fototoestel niet bij me.
D dagen erna waren erg regenachtig en eer was geen zon, alleen donkere grijze regenluchten. De derde dag erna scheen weer de zon en heb ik de mispel gefotografeerd.
In die dagen was de mispel al minder goudkleurig en waren er veel meer (donker)bruine tinten op de bladeren verschenen.

Naar aanleiding van een van de foto’s heb ik een tak met mispels geschilderd.
De rode achtergrond is gedaan met gebrande omber en twee soorten rood, aangebracht met een palet mes.

mispel_20151127_1Mispel acryl 50×50 cm

Geef een reactie

