Kraai

Enige tijd geleden was er op tv een uitzending over Ted Hughes waarbij zijn gedichten cyclus “The crow” aan de orde kwam.
Van Ted Hughes had ik alleen wel eens iets gelezen over zijn noodlottige relatie met Sylvia Plath.
Het thema Kraai biologeerde mij wel en ik heb de Selected Poems van Ted Hughes, waarin de cyclus “The Crow” is opgenomen, gekocht en het boekje van Max Porter “Verdriet is een ding met veren”.

De twee onderstaande schilderingen zijn niet gemaakt naar aanleiding van iets uit beide boeken maar wat het thema kraai bij mij teweeg bracht.
Het eerste “dode kraai”, de dood van de aankondiger van de dood. Het is een tevens probeersel, lukt het me een dode kraai te schilderen.
De tweede is naar aanleiding van de dodelijke val die mijn oudste zus. Zij was toen 33.

kraai_20160602
de val_20160602
Beide schildringen zijn acryl op papier, 32 bij 41 cm.

3 gedachtes over “Kraai

Geef een reactie

