Kamerlinde

De kamerlinde, ja is echt familie van de Lindefamilie (Tiliaceae, is een plant die afkomstig is uit Afrika. Hier in Nederland is het een kamerplant met grote mooi groene behaarde bladeren.
Best een makkelijke plant, eens in de week een grote plens water en veel licht, maar geen direct zonlicht.
Voor meer info zie deze link.

In onze winter bloeit de kamerlinde en gelukkig dit jaar ook bij mij.
En tot mijn verassing heeft zich ook een vrucht ontwikkeld.

Een gedachte over “Kamerlinde

  1. Zo makkelijk vond ik de kamerlinde niet Luuk. Ik heb hem in verschillende huizen gehad, maar soms stond ie zo goed dat ie ook bloeide. Net als deze van jou. Ik vind het nog steeds een pracht plant!

Geef een reactie

