Compositie

Op de fotosite 500px zag eens een foto met een compositie van horizontale banen in allerlei blauw tinten (was geen foto van een schilderij).
Die compositie raakte me de kracht van het regelmatige onregelmatige.
Ik nam het voornemen om ook een compositie te maken maar met verticale banen in vooral karmijn tinten.
Het heeft even geduurd voor i eraan begon en ook even geduurd voor ik het af had, maar nu is het zover.
Nou ja af, misschien maak ik de belijning op sommige punten wat strakker maar als dat zover is dan meld ik dat :-).

Je kan het doek natuurlijk ook verticaal of ondersteboven hangen. Ik heb het gefotografeerd in de positie zoals ik begonnen.

Het doek is 120×60 cm en geschilderd met olieverf.

compostie_20170201

2 gedachtes over “Compositie

  1. Een prachtig doek! Echt iets waar ik naar blijf kijken vanwege het onregelmatige en de drang om tussen de rode (karmijnen) lijnen door in het zwart te kijken, alsof daar iets geheimzinnigs tevoorschijn zal komen als je maar lang genoeg kijkt.

Geef een reactie

