Ik kijk naar mezelf

Een totaal “mislukte” foto is de aanleiding voor dit schilderij.
Een foto die van mij was gemaakt was op een of andere manier veranderd in een soort kleurennegatief.
Maar ik vond de kleuren en contrasten wel mooi en bracht mij op het idee om met deze foto als uitgangspunt een zelfportret te schilderen.
Omdat ik nog nooit een portret, laat staan een zelfportret, geschilderd had leek mij deze foto een goed uitgangspunt omdat er geen details nodig waren, alleen de vorm en kenmerkende lijnen.
Om alleen een zelfportret te schilderen vond ik niet genoeg, ik wilde er een extra dimensie aan toevoegen, een dubbel zelfportret waarbij ik naar mezelf kijk.

Ik kijk naar mezelf

Ik kijk naar mezelf – acryl 100×40 cm

2 gedachtes over “Ik kijk naar mezelf

Geef een reactie

